Koken

Gisteren heb ik gekookt en Rendang gemaakt.
Het hele recept kan je in mijn recepten ontdekken.
Maar ik wou het er over hebben hoe doe ik dat nu.
Met 1 hand? Getallen?
Ik maak dus echt lijstjes anders ga ik dingen vergeten.
Ik heb dit recept een paar keer gemaakt en nu is het naar mijn smaak dan pas plaats ik het recept.

Boodschappen 

Ook daarvoor moet ik een lijstje maken.
Het was in Amsterdam iets makkelijker want ik ging naar de Albert Cuyp en ik had alles bij de hand wat je wilt hebben.
Daar heb ik nu weer de weg gevonden maar zeker maak een lijstje wat je nodig hebt als je het gaat maken.
Ik heb ook mijn vlees bij de slager gehaald zoveel lekkerder dan de supermarkt.

Tijd

Met alle dingen het kost wat tijd als je het maakt.
Rendang helemaal want het koken kost 4 uur maar dan heb je iets fantastisch.
Niet dat alle recepten 4 uur kosten☺️Maar in dit geval wel.
In mijn geval heb ik Donderdags op de markt boodschappen gedaan en ben het vrijdags gaan maken.
Het vlees heb ik ook laten snijden door de slager scheelt mij weer.
En ik volg dus mijn recept die ik uitgeprint heb liggen.

Voorwerk 

Ik zorg dus dat ik alles klaarlicht als ik begin.
Haal ook mijn vlees uit de koelkast om een beetje op kamertemperatuur te komen. Rendang vraagt voor mij met mijn ene hand veel werk dus zorg ervoor dat iemand je even kan helpen, scheelt je veel.
En de mensen met twee handen kunnen het natuurlijk zelf.
Ik trouwens ook maar scheelt me heel veel tijd.

Koken

Ik ga dus niet het hele recept hier neerzetten want dat heb ik al gemaakt.
Het lekkere is dat je er de tijd voor neemt dus in mijn geval moet ik wel fit zijn anders ga ik het niet redden.
Ik heb een beetje met mijn chilipepers gezocht maar dat is nu goed.
Kijk dus tijdens je koken of je voldoende vocht hebt maar als je het klaar hebt moet het niet al te vochtig zijn.
Het moet als ware droog gekookt zijn.
Alle lekkere smaken zijn tijdens het koken in je recept gaan zitten.

Hersenbloeding 

Toen ik mijn hersenbloeding heb gehad kon ik dit absoluut niet.
Door te koken en het weer heel veel te doen is dat teruggekomen.
En in mijn geval de liefde voor het koken en nu ook weer het op eten.
Dat kon ik in het begin niet ik kookte weer wel maar at dan niet mee.
Dat werd dan teveel voor mij.
Let wel op als je kookt tenminste zoals ik dan je proeft continu alles wat je doet. Ik zag gisteren iets op tv geloof Gordon Ramsey die bij koks was die helemaal niets proefden.
En dan vond hij gelukkig ook.
Als je het gaat makken het is zo lekker en ik vind ook als ik het maak mmmmm ja lekker ik ben wel trots.