Weer begonnen

Na een hele tijd mijn Blog niet hebben geschreven ga ik weer beginnen.

Jeff Foster

Jeff Foster heeft een cursus gegeven The Deep Rest Course een zesdelige cursus in het Engels. Ik heb een Scholarship gehad dus ik hoefde er niet voor te betalen. Op vrijdag en dinsdagavond tussen 20:00 en 22:0 werd het gegeven en via Zoom kon je kijken. En mensen uit de hele wereld deden mee.
Ik dacht nog een beetje “ als ik het maar kan volgen “ maar dat ging goed.
Het heeft mij een stuk rust gebracht en het open staan voor alles wat er is.
Niet meer gaan nadenken over wat er is maar er het laten zijn.
Het er zijn in het nu en niet vooruit spoelen of terug draaien.
Ik zou zeggen als je er in geïnteresseerd bent kijk er maar is naar.

Mijn dinsdag met Morrie

Ik heb het boek gekocht en ben het nog steeds aan het lezen.
Er staat achterop ‘ Iedere pagina van dit mooie, aangrijpende boek gloeit van warmte, wijsheid en liefde voor het leven.’
Een prachtig boek over Morrie Swartz die lijdt aan ALS en een reeks ‘ colleges’ lessen in leven geeft.
Morrie doet ons een paar eye-openers cadeau die actueel blijven.
Soms is het met mijn afasie moeilijk om dingen te begrijpen maar lezen is geen probleem.

Rendang

Ook heb ik vorige week weer eens een gerecht gemaakt Rendang.
Ik heb wel iemand die me heeft geholpen met het snijden, ik kan het wel maar met een hand is dit een stukje handiger voor mij.
Het was ongeloofelijk lekker en ik wil hier weer wat meer mee gaan doen.
Ik moet wel even zoeken hoe ik dingen maak met mijn ene hand.

Oma Bob’s

Toen ik mijn hersenbloeding kreeg was mijn laatste werkgever.
En mijn vriend Stephan had wat kroketten voor me meegebracht.
Ik woon nu in een pand waar iedereen niet aangeboren hersenletsel heeft maar wel een eigen woning.
En om in de moeilijke tijd van Corona had ik bedacht om wat leuks te doen. Dus we maakten voor iedereen een broodje een met kalfskroket en een met rundvlees kroket.
Ik was vergeten hoe verschrikkelijk lekker ze waren en ik hoorde van iedereen hoe lekker het was.