Boosheid

Boosheid

Ik ben mijn boosheid die ik had niet echt kwijt geraakt.
Dacht dat het wel zo was maar het was gewoon weggestopt.
Vertelde hoe erg het was, zocht steun, regeerde er op.
Dus ik vertelde het, en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer.
Loste het iets op? Niet echt het werd minder maar het was een onder gestopt kindje.

Hoofd

We reageren altijd vanuit ons hoofd, hoe erg het is, wat die ander je hebt aangedaan, in mijn geval de afasie waar ik achter ga staan.
Maar lost dit iets op? Ik hoor bijvoorbeeld iemand iets zeggen en reageer dan, eigenlijk luister ik niet meer echt.

Lichaam

Ga nu eens echt luisteren of kijken naar de boosheid met je hele lichaam.
Je keel, borst, buik.
Niet onderdrukken maar voelen.
Inademen en uitademen.

We kunnen wat lager schakelen en er niet op reageren maar gewoon eens voelen.

Aanwezigheid 

Aanwezig te zijn voor die boosheid en er toestemming voor te geven.
Niet van uit je hoofd maar je gevoel.
Het is geen  fout maar je bescherming.
Gehoord worden, gezien worden, beschermd worden en er van gehouden worden.