Nu

Een lange, lange weg maar nu is het goed

Hersenbloeding 

Ik kreeg mijn hersenbloeding 9-4-2016.
Het is een hele weg geweest om daar mee om te gaan, vooral de afasie is iets geweest waarvan ik dacht dat gaat wel over maar dat ging het niet.
Ik heb tot een paar maanden terug nog een neuropsycholoog gehad en eigenlijk kan ik sindsdien er beter mee omgaan.
Het eerste jaar kon ik minimaal praten en dat was moeilijk je weet wat je wilt zeggen maar het komt er niet uit, ik vond het vooral verschrikkelijk en nog steeds dat mensen gaan zeggen wat je zoekt en dan ben ik het helemaal kwijt. Ik heb laatst een etentje gehad met 7 vrienden en die zeggen niets laten mij zoeken naar het woord en dan komt het meestal wel dat is heerlijk.
Ik weet dat mensen je proberen te helpen maar het maakt het veel moeilijker.
Mijn hersenbloeding had plaats in het linker gedeelte het taal gedeelte en ik ben rechtzijdig verlamd.
En hoewel ik dacht dat het leren van dingen wel voor bij zal zijn krijg ik steeds vaker te horen dat ik zo goed praat en niet meer korte zinnen maar een hele opbouw☺️

Duikelman

Ik had met mijn vriend Gareth afgesproken om een guiness te gaan drinken(of meer😜) maar ik had sinds kort weer gesneden op een koksmes dat was weer een hele welkom iets ik had met klein mesje gesneden maar wist niet meer dat dat bestond. Goed door iemand geholpen en ik had er een uitgezocht maar dat was te duur voor mij dus ik zou hem later kopen maar kreeg hem voor kerst van Susan en Gareth. Dat was wel een hele lekkere pint.

Gitaar

Het is heel wat geweest om daar weer mee te beginnen, ja verschillende keren aan begonnen maar ook weer zo neergelegd. Met die ene hand je akkoord zetten en tegelijk strummen is frustratie(voor mij dan) maar ik kom toch steeds op terug ik wil het toch weer doen moet alleen de frustratie neer kunnen leggen en blij zijn dat ik speel. Een paar maanden geleden ben ik met mijn vriend naar Neil Young geweest in ziggo dome gestaan ik was compleet kapot maar wat was het ongeloofelijk goed. Niemand zegt tegen je dat je een verlamming hebt iedereen geniet.

Ik

Heb dus 3 1/2 jaar geleden een hersenbloeding gehad en dat is een lang, moeizaam traject geweest.
Allerlei verschillende dingen tegen gekomen en voor iedereen zal dit anders verlopen. En voor mij ik ben heus niet elke dag top hoor ik heb ook wel eens een rot dag, of dingen lopen niet als je denkt dat ze doen. Door al mijn medicatie waren er geen seksuele gevoelens, hoe ga ik dat uitzoeken, is er iets mogelijk?, geen dingen die makkelijk waren.
Maar ik heb het toch gedaan en bij mij werkt weer alles maar ik weet dat op Boogh wij daar een gesprek over hebben gehad en dat was niet het meest makkelijke voor mij dan. Maar ik ben een eigenwijze gozer en bij mij heeft het gewerkt en ik wil tegen iedereen zeggen dat als doorzet, dingen vraagt, uitzoekt, hulp vraagt, hulp krijgt kan je een heel eind komen maar het gaat niet vanzelf. Zet door en ik heb de wijsheid niet maar kan alleen vertellen wat ik heb meegemaakt.