Verandering

Ik heb al een hele tijd niks meer geschreven.
Er waren veel dingen in mijn leven wat speelde.
Ook heb ik behandeling gehad van de neuropsycholoog.
Makkelijk was dit niet, maar de hersenbloeding en afasie en rechtzijdig verlamming waren niet meer zaken die ik alleen kon.
Nu gaat het een stuk beter met me en ga hier dus weer een stukje schrijven.
Ik probeer te schrijven over mijn leven en alles wat daar in voorkomt, leuk maar ook niet leuk.

Koken

Ook na een hele lange tijd heb weer eens gekookt.
Mijn vriend was getrouwd en ik wou dat voor hun doen en wat vrienden die mee aten.
Ik heb een Marokkaanse maaltijd gemaakt van couscous, aubergine, stokbrood en hummus en we waren met zijn achten.
Toen ik alles had voorbereid was ik eigenlijk al kapot maar toen iedereen er was en we gingen eten was het gezellig en smaakte het heerlijk.
Ik proef alles wat ik maak en probeer een volle rijke smaak te geven.
Met een arm alles snijden niet altijd makkelijk maar het lukt toch.

De Regenboog

Zoals ik al heb verteld woon ik in Cordaan omdat ik geen huis meer had na mijn hersenbloeding.
Het probleem is alleen dat mijn indicatie ook onder Cordaan valt en dit niet de hulp geeft die ik nodig heb.
Ik heb De Regenboog groep gevonden die mij helpen.
En ben ik daar blij mee? Jazeker.

Bril

Ik begon steeds meer last van mijn ogen te krijgen en ook mijn leesbril moest ik eens na laten kijken.
Naar de opticien dus, en na alles te hebben nagekeken moest ik aan de bril.
Ik heb een bril en leesbril te gelijk.
Eigenlijk ging het wennen heel goed ook omdat ik weer fantastisch zag.


Prikkels

In heb café of met veel mensen kan je last hebben van prikkels.
Laats heb ik een kopje koffie gedronken die ook afasie heeft maar aan wie je helemaal niets ziet.
Verlamming zie je helemaal niet en ook op afasie-therapie waar ik heb gezeten hadden we zo iemand.
En ik ben dan wel rechtszijde verlamd en mijn rechterarm doet het helemaal niet. Maar ik heb niet veel last van prikkels.
Waar ik gewoon in een druk café kan zitten kunnen zij dat niet.
Best wel een moeilijk iets dus en ik ben blij dat ik dat niet heb.