Wat gebeurt me?

Het is 7:00 uur als de wekker afloopt.
Ik draai me om en zie dat Klaartje al uit bed is.

Sta op om te douchen en hoor dat ze al beneden is.
Na het aankleden ga ik ook naar beneden.
Ik kijk mijn vrouw aan en zie dat ze er heel netjes uit ziet en al klaar is met ontbijt  en naar boven gaat om haar tanden te poetsen.
Ik schenk een kop koffie in en ga eten.

Mijn vrouw komt naar beneden geeft me een zoen en zegt tegen me ik ben wat later vanavond pakt de autosleutels en gaat weg.
Hé denk ik? Wat is hier aan de hand?
Klaartje rijd helemaal niet. Werkt niet maar zorgt voor Tim.

Laat ik eerst hem maar wakker maken en ontbijt maken en naar school brengen.
Ook bel ik even mijn werk om te zeggen dat ik wat later kom.
Maar daar krijg ik ook zo,n vreemde reactie.
Ja je werkt hier maar maar twee dagen.
Ik besluit eerst maar Tim af te handelen en dan maar eens kijken wat hier aan de hand is.

Ik maak Tim voorzichtig wakker en zeg dat hij zich moet wassen en ik het ontbijt maak.
Na het eten zet ik de fietsen klaar en breng hem naar school.
Dan fiets ik langs mijn werk.

Op mijn werk aangekomen gaat het ook al zo vreemd.
Mijn kantoor is niet mijn kantoor.
Mijn baas is er niet maar Monique die normaal de koffie verzorgt zit op zijn plek en zegt vriendelijke gedag.
Eerst maar een koffie drinken.
In de kantine aangekomen gaat het al net zo vreemd.
De chef kok is José die bedient normaal gesproken.

Ik besluit mijn koffie te drinken en eens goed na te denken wat is hier aan de hand. De chef kok zegt tegen mij je hoeft niet te werken hoor vandaag pas volgende week weer.
Beduusd stap ik weer op mijn fiets en rij naar huis.

Eerst maar de wasmachine aan zetten, stofzuigen,strijken.
Maar dit zijn zaken die ik normaal helemaal niet doe. Strijken? Ik kan niet eens strijken maar nu gaat het perfect.
Nu moet ik Tim weer halen, het is Woensdag dus ze zijn om 12:00 klaar.
Op school aangekomen zie ik niet alle vrouwen die met elkaar staan te praten maar de mannen.
Hé? Ik zeg niks maar word vriendelijk gedag gezegd alsof het de gewoonste zaak is.
Tim zegt dag papa en geeft een zoen, ik aai hem over zijn bol en laat maar alles zoals het is.
Thuis aangekomen eten we een broodje, drinken een kop thee en praten wat.
Hij vraagt he pap zullen we lekker als altijd Woensdag nasi maken?
Niet dat ik weet hoe we het maken maar we maken een heerlijke nasi.
Het eten staat klaar en hij speelt nog wat tot Klaartje thuis komt.
Na het eten en wat verhalen van Tim over schol gaan ze naar boven.
Na het wassen leest Klaartje nog wat voor en dan is het bedtijd.
Klaartje neemt ook een douche, trekt een jongingpak aan en komt naar beneden.
Wil je ook een glaasje wijn Ton vraagt ze?
Ik zeg ja alsjeblieft  en ze komt naar binnen lopen met twee glazen wijn.
We kijken wat tv samen en praten wat.
Maar mijn hoofd gaat constant terug naar vandaag.
Klaartje gaat vast naar boven en ik zit nog een beetje na te denken.
Wat is hier gebeurt?
Ben ik de enige die dit heeft?
Is het eigenlijk erg?
Ik besluit om ook naar boven te gaan, me tanden te poetsen en een nacht eens goed te slapen.