Nieuwegein



Ik ben een weekje naar Nieuwegein geweest om op de hond te passen. Lekker gewoon in een huis en het ritme wat erbij past.
Ook heb ik mezelf de opdracht gegeven om wat gestructureerder mijn dagen in te plannen en wat meer dingen te gaan doen.
Ik merkte dat ik aan het einde van de dag moe was en de hele nacht sliep.
Opstaan, de hond 4 keer per dag uitlaten, koken, stofzuigen - ik was er maar druk mee.
Ook ben ik verder gaan lopen, niet makkelijk maar ik doe het toch đź‘Ť

Camera

Een cursus fotografie op het afasiecentrum Amsterdam heb ik vorig jaar gehad. Ik fotografeerde met mijn telefoon en heb gisteren gekeken voor een camera.
Dit was een stuk moeilijker dan verwacht want camera’s zijn gebouwd voor rechtshandigen en door mijn rechtszijdige  verlamming gaat dat niet.
We hebben nu drie camera’s geselecteerd waar ik uit ga kiezen.

Meditatie 

Sinds een aantal weken zit ik op yoga voor mensen met hersenletsel.
Ik was zo druk in mijn hoofd dat ik wat ben gaan mediteren, twee keer per dag: bij opstaan en voor ik ga slapen.
En is dat moeilijk, ja zeker wel. Je schiet alle kanten op met je gedachten. Maar als dat gebeurt  gewoon weer beginnen.
Na twee maanden is het nu wat rustiger in mijn hoofd, ik zit op 20 minuten mediteren twee maal per dag.