Eigen regie

Klare taal!!!


NaH

Ik heb sinds en paar weken de hulp van NaH, een keer per week anderhalf uur.
Zelf de regie voeren in mijn LEVEN is het doel.
Sinds ik mijn hersenbloeding kreeg 3 jaar terug is er een hoop veranderd in mijn leven.
Een hele zware tijd en nog soms maar ik heb ZELF weer de regie.
En ondanks dat het niet altijd goed nieuws is weet ik het wel.
En ja, ik ben heel veel geholpen maar nu wil ik ook weer dingen zelf te horen krijgen. Mijn contactpersoon van NaH zegt dingen direct en hoe het is, niet met een omweg en daar hou ik van.
Telefoneren wordt gedaan voor me met de luidspreker aan zodat ik zelf hoor wat er gezegd word.
Met mijn afasie gaat het steeds beter maar een telefoongesprek volgen en tegelijk antwoord geven is lastig. Daarom hebben we er voor gekozen om het zo te doen.

Het is moeilijk voor mensen om gewoon te zeggen wat ze bedoelen.

Ja daar kom ik steeds vaker achter; het is een crime om te volgen.
Mensen zeggen vaak via een omweg wat ze bedoelen en dan begrijp ik het niet.
En ongeacht of het nieuws goed of slecht is, van NaH krijg ik het direct te horen👍

Yoga for the brain voor mensen met hersenletsel

Ik zit er een aantal weken op en het voelt verschrikkelijk lekker.
Iedereen heeft iets met hersenletsel en je word heel  erg geholpen en je voelt je in waarde.
Sinds een aantal weken mediteer ik ook en hoewel er veel onrust is, ga ik zitten en mediteer. Elke keer als ik met andere dingen bezig ben kom ik terug naar het mediteren .
Het yoga gaat met name over de ademhaling en een keer per week ben ik daar.

Facebook

Ik zat behoorlijk veel op Facebook .
Een paar keer per dag was ik daar wel te vinden .
Nu heb ik dat een beetje afgebouwd ja ik zal nog dingen vertellen maar niet de hele dag daar mee bezig zijn .
En ik moet zeggen dat voelt wel goed .

Zelf

Het komt er dus op neer dat ik zelf betrokken ben bij zaken.
De administratie heb ik 3 jaar niet meer gedaan.
Mijn broer komt een keer aan het einde van de maand bij me om me dat te leren. Ook heb ik afgesproken dat ik zelf over en afschrijvingen doe met zijn hulp. Ik hoop dan wat meer zicht te krijgen op mijn administratie.
Het is dus best wel veel zaken die zich afspelen en soms ben ik een beetje gestresst, maar als ik dan een beetje rustig zit ben ik wel tevreden.