Meijblues

Gisteren hadden we het uitje van De Meijblues .
Een tijdje geleden had ik voor bestelt om een lekker te eten met zijn allen en ook niet in Nieuw Amstelrade maar ergens anders . Erik had geregeld dat we in de huiskamer van de Baarsjes konden zitten .
Zaterdag hadden we met Frank en Charel boodschappen gedaan op de Albert cuyp en nog wat dingen gehaald bij Tromp kaashuis in Buitenveldert .
Zondag zouden we met zijn vijfen gaan voor koken is had Yvonne met haar man die zal ik de Bruchetta laten makken , Brian had ik op het nagerecht gezet en Erik zou mij helpen bij het hoofdgerecht .
Ik had formulier gemaakt voor de 3 gerechten wat ze kregen en hoe het gemaakt moet worden anders raak ik door mijn afasie de draad kwijt . Nu trouwens waar ik in het verleden wel gekookt had voor mensen maar dan absoluut niet mee eten en koken tegelijk dat ging voor mij niet dus ik hield me met koken bezig.
Nu zou ik dus ook mee eten , koken voor 14 en ook nog aan sturen☺️
En zou me dat lukken kon ik koken en tussendoor nog vragen beantwoorden?
Ja dat is voor mij fantastisch verlopen .
Wat hebben we gemaakt ?

Bruchetta 

6 tomaten gebruik wel lekkere een kruisje geven een pan water op het vuur als het kookt eraf halen en 1 minuut erin leggen de tomaten eruit halen het vel eraf en het vocht en de zaadjes en in kleine stukjes snijden bij de kaaswinkel had ik wat tomatenpesto en erdoor roeren lekker van smaak vind ik .
Stokbrood ik had 28 plakjes (2 p.p) in de oven leggen 200 C 5 minuten en weer uit de oven op een stokbrood wat tomaten , wat mozerella , wat pesto (Tromp kaashuis ) weer terug de oven in 5 minuten en eruit halen een blaadjes basilicum dropen ik had er een streepje balsamico op.

Makreel met gebakken aardappelen 

Ik had eerst de aardappelen gekookt 10 minuten afgieten in de oven had ik een ovenschaal neergezet met wat ganzenvet de oven op 200C de aardappelen erin 45 minuten en af en draaien.
De makreel had ik laten fileren wel het Vel erop zout en peper erop en laten rusten .
Een sauspan pakken 200 ml witte wijn erin en voor de helft inkoken en een sjalot fijn snijden en ook erin .d
Visfond erin en weer tonde helft inkoken .
Een bowl neerzetten een zeef erboven de visfond erin doen en de sjalot uitlekken .
Weer terug doen in de pan het vuur laag crème fraiche erin doen 125ml en goed door roeren .
Een have citroen uit knijpen en derasp van een citroen erbij en klaar .
Ik had twee koekenpannen op hetvuur wat olijfolie en als hij warm is makreel erin ik had 3 per pan .
Velkant naar beneden 5 minuten bakken om en dan 2 minuten ik moest er 14 bakken dus blijf doorgaan .
Als groeten had ik venkel en peulen erbij .

Voor het dessert heb ik een lekker recept op de site staan die ik ook heb laten makken .
Het is super gelopen muziek maken , koken lekker eten en heel gezellig