Hersenletsel

Blog Luc

Huilen 

Ik zat verleden week naar Dwdd te kijken er zouden wat mensen op komen met hersenletsel .
Het waren 3 mensen er waren geen afasie mensen bij maar ze hadden allemaal iets .
Ook de voormalig gitarist van Anouk en Postmen.
Hij speelt geen gitaar meer (kan hij niet meer) 
Toen ging over huilen en twee mensen hadden er ook last van .
Mijn aandacht was getrokken want ik heb er ook last van .
Bij het minste ga ik huilen en ik dacht dus dat ik dat allen had , maar dat is niets zo .
Het is dus een vervelend ding voor mij maar wel welkom dat wel meer mensen daar last van hadden .
Ik hoorde ook (ik weet niet meer waar) dat er mensen waren die constant lachte ook als het een vervelend bericht was .
Ik ga het niet oplossen maar zal er mee om leren gaan .

Usva 

Mijn driewieler was stuk , tijdens het fietsen met vel pijn en moeite thuis gekomen .
Mijn broer had iemand gebelt om het te maken .
Het was een Poolse jongen en hij sprak een klein beetje Engels .
Na zijn reparatie regende het dus ik had de fiets laten staan , zondag was het mooi weer dus fietsen dacht ik . Alleen het hele achterwiel zat vast de Poolse jongen er weer bij en hij was boos .
Hij is goed zij hij , mijn uitleg is niet goed maar ik zei No .
Yes , no , yes , no uiteindelijk ging hij kijken en ja hoor ik had gelijk .
Degene waar ik hem gekocht had moest hem repareren .
Hij is dus net geweest en hij doet het nu .
Hun hebben nu en paar keer gerepareerd en het zijn zulke aardige mensen ook met afasie bekent en dat merk je .

Gesprek

Verleden week heb ik een gesprek gehad met Afasietherapie Amsterdam en mijn broer .
De week ervoor had ik een gesprek hoe gaat het Luc en ik vertelde eerlijk het gaat niet zo lekker met mij .
Ik woon in een bejaardenhuis in afwachting op een woning , ik werk niet meer , ik zit in een heel klein wereldje . Dus het zou gaan over die dingen .
Mijn broer heeft het adres gekregen over wonen en Afasietherapie Amsterdam gaan kijken of er een psycholoog is die mij kan helpen en ze gaan kijken of er werk of vrijwilligers werk .
Op 7 Februari komen we weer bij elkaar om te bespreken wat we gaan .
Dus ik heb wat mensen achter me staan die me gaan helpen om wat meer structuur aan me te geven .

Gemeente

Na heen en weer gebel en mijn uitleg (ik ben bv heel slecht in nummers) dus bel dit nummer gaat niet.
Ik heb dus zelf gebelt en ik moet zeggen ik ben keurig geholpen .
Ik ga geholpen worden met mijn administratie en hoe doe je dat .
Maandag 24 December (11:00) word de eerste keer .
Ook heb ik toch weer het idee ik blijf zelf bellen met mensen , voorheen haakte ik af en liet anderen voor me bellen . Ik weet niet hoe het is voor anderen afasie mensen laten ze andere bellen , hebben ze andere manieren? En ondanks dat ik heb gesproken over huilen , gesprek , kijken naar woning, psycholoog heb ik dus best wel een hoop voor elkaar gekregen 👍☺️