Fietsen

Ik heb me ingeschreven voor Nah Grand Ballon een tocht bergop .
Waar ik vroeger wielrende de Alpe du zes fietste is dat nu heel anders .
Rechtszijde verlamd , een driewieler , de conditie die op tochtjes van 20 km staat dus goed door blijven oefenen . Mijn vriend Jurgen gaat ook de Grand Ballon fietsen met me .
Waar we vroeger lekker op de wielrenfiets zaten is dat nu een beetje anders .
Er worden ook dingen georganiseerd om geld op te halen maar met mijn afasie weet ik niet precies wat dus dat moet ik aan Jurgen vragen .
Ik ben dus een beetje aan het oefenen en zit nu op de 20 km .
Waar ik vroeger gewoon 100 km fietste is dat nu heel anders .
Een dag trainen , een dag rust dan weer trainen .
Van de week was ik naar Afasietherapie gefietst en had een nieuwe oefening .
Ik moest de app van de NOS downloaden , een koptelefoon op en het nieuws luister en vertellen waar het over ging .
Mijn zwakke punt dus , het nieuws luisteren met ondertitel is perfect voor mij is de ondertitel weg is het een ander verhaal .
Vandaag werd mijn fiets gerepareerd door iemand en hij zegt wel wat er is maar ik begrijp hem dus niet helemaal ook spreekt hij alleen Engels .
Ik zeg dus wat ik heb (aphasia in het Engels ) en of hij rustig wil praten .
Hij is dus bezig maar er is (schakelaar ) iets stuk wat hij moet bestellen .
Morgenochtend maakt hij het af en hij komt .......... laat .
Hoelaat , ja ik hoor dat je iets zegt maar wat , daar staan dus twee mensen een in het Engels en een in het Hollands de tijd tegen me te zeggen .
Als ze het schrijven begrijp ik perfect wat ze bedoelen maar dat doen ze niet grrrrrrrrrr .
En hoewel ik tegen die ene persoon (vader ) dat al heb gezegd blijf hij zeggen 8:30 (ik heb het nu gelezen ) zeggen . Mijn irritatie begint steeds erger te worden en als ik weer in mijn huis stap is mijn huilen ( door de hersenbloeding ) ook aanwezig .
Nou dus morgenochtend komt hij om het verder te repareren .
Daarna neem ik de driewieler om te trainen .