Afasieproof Recepten

De open dag van Afasietherapie Amsterdam was een groot succes .
Het thema was koken en Jakob en ik zijn gevraagd om wat recepten te maken .
We moesten rekening houden dat we niet te veel dingen in de keuken zouden plannen .
En ik kan weer een beetje koken maar niet zo uitgebreid als vroeger .
Kan ik overbrengen waar ik aan denk ?
En rondlopen en advies geven ?

De recepten die we gemaakt hadden moesten in groepjes gemaakt worden .
We hadden bedacht 
Pain Bagnat
BLT
Mascarpone dessert 
Bananen smoothie 
Rood fruit smoothie 
Bieten salade 
Broodje humus 

De logopedisten hadden lijstjes gemaakt voor de recepten en wat er nodig was om het te maken .
Ik liep in de rondte om advies te geven over hoe let moest smaken en hoe het te doen .
Vooral de de smaak , proef als je iets maakt .
Als je bv pain bagnat maakt proef je de mayonaise , tonijn , tomaat , sla , anjovis en vinigraite .
Toen alles gemaakt was is het mooi op een buffet gezet en kon de lunch beginnen .
Het was weer voor het eerst om met een groote groep te werken .
Ik kan wel zeggen de het een groot succes was .