Koken

Ik heb weer een drie gangen diner gedaan.

Bruchetta

Per persoon had ik twee stukken stokbrood gerekend .
Vooral de mozerella die ik bij de kaasboer haal is zoveel lekkerder dat moet je zeker gaan doen.
Een tomaat in kleine stukjes gesneden , mozerella in stukjes gemaakt , knoflook ( wel schoon maar laat hem heel , pesto (kaasboer ) en tomatenpesto (kaasboer )
Eerst de stokbroodjes in de oven gelegd (200C) 5 minuten toen uit de oven gehaald de stukjes stokbrood met de knoflook inwrijven .
Tomaatenstukjes en tomatenpesto mengen met elkaar en een laagje op de stokbroodjes doen .
Dan een stuk mozerella erover en de pesto en weer terug in de oven (5 minuten )
Op een bord een streepje trekken van de balsamico azijn en de stukjes Bruchetta (2)erop leggen.
Een heerlijk voor gerecht .

Confit de canard

Bij de kippenboer haal je confit de canard bij mij had ik ze per 2 stuks maar ze zijn ook per 6 .
De confit de canard zit in de ganzenvet ik had dus iemand (mijn vader) om het eruit te halen .
Als het in een blik zit het blik in een pan met heet water zetten (15 minuten )
De confit is al gekookt dus je moet het opwarmen ook zit er een vel op lekker.
De confit in de ovenschaal leggen het vel naar boven oven 200C 15/20 minuten 200C
Ik had nog een heel klein beetje zout en peper uit de molen erop gedaan .
Ook in d oven stonden aardappelen ik had ze bij de groetenboer gehaald was al geschild het stond ongeveer 45 minuten draai de aardappelen af en toe en ook hun had ik in het ganzenvet (beetje) staan.
Als groete had ik sperziebonen en venkel.
Ongelooflijk lekker.

Cheesecake

Dit is een lang recept ga hem een keer plaatsen en de rest van de gerechten ook.
Even heel kort de dag van tevoren had ik een cheesecake gemaakt aardbeien cheesecake.
Lekkere afsluiting .
Van de wijnhandel ( art of wine) had ik een heerlijke wittewijn vooraf en een rode voor het hoofd gerecht.
Zeg wat je gaat eten en vraag de goede wijn erbij!!!