Uwv

Ik heb Zondag gehoord van mijn broer dat de uitkering van het Uwv na 2 jaar klaar is.
Krijg nu bijstands uitkering , en de tranen waren de hele dag aanwezig .
Voor iemand die afasie heeft is niet alles te begrijpen voor mij dan en ik heb mijn broer zijn hulp nodig .
Ik heb de laatste 5 jaar een eigen bedrijf gehad en was net weer een baan begonnen.
2 maanden voor gewekt en in ene rechtzijdig verlamd, afasie , 3 weken in coma.
Alles is compleet anders voor mij en mijn familie .

Reade 

Ik heb 5 maanden in Reade gezeten .
Oefenen , oefenen , oefenen ik kon helemaal niks meer .
Ik kon niet lopen dus een rolstoel heel hard .
De dingen gaan zoals ze gaan maar in ene helemaal niks meer .
Wassen kon ik niet dus hulp daarbij , praten kon ik niet , zelf plassen kon ik niet echt helemaal terug naar af .
Ik heb daar een hoop geleerd ik kon weer een beetje lopen.

10 weken

Ik mocht naar huis en kreeg 10 weken nog therapie drie keer in de week.
Het was wel moeilijk ik woonde niet meer bij mijn vrouw maar ik ging toch weer daar wonen .
Hel lief van haar ik mocht daar wonen tot ik iets anders had .

Boogh 

Ik ging naar de Boogh school in Utrecht , 2x in de week.
En daar was het besef iedereen hier heeft afasie dat was schrikken voor mij .
Ook was daar afasie maar allemaal verschillende vormen van afasie .
Dat had ik nog niet gehad , mensen die compleet normaal waren maar afasie hadden .
Ik heb daar veel geleerd maar ook weer een woning gevonden in Amsterdam (mijn ouders )

Cordaan

In het bejaardenhuis kon ik een woning krijgen .
Eigenlijk doe ik alles zelf en buiten de deur.
Ik gebruik de bus of tram om ergens te komen .
Wel heb ik mijn rijbewijs weer gehaald voor een automaat en ik moet rijden met linkswant rechts doet het niet .

Pip

Ondanks dat ik weer in Amsterdam woon pas ik af en toe nog op mijn hond .
Ik ga daar dan heen en heb een huis , de hond uitlaten heerlijk .
Geen gedoe , gewoon mijn eigen dingen doen .
Ik ga daar in September weer heen , en waarschijnlijk krijg ik mijn trike-bike .

Moeilijk

Nu ga ik wat vertellen waar ik lang over heb gedacht .
Als je in mijn geval zo veel medicijnen moet gebruiken is jou sexleven compleet weg .
De gedacht was ook helemaal weg.
Na een jaar kreeg ik wel gedachten maar er gebeurde niks.
Ik kon wel klaar komen maar kreeg geen erectie.

Dokter

Toch heb ik een gesprek gehad met de dokter.
De medicijnen zijn bekeken , er zijn medicijn veranderd .
Het is zeker geen makkelijke weg , en heeft lange tijd geduurd .
En bij mij is het dus weer goed gekomen .
Daarvoor vertel ik dit , praat met je dokter en ga dingen veranderen .
Ik heb daar eerst niet over durven praten maar ben blij dat ik het toch gedaan heb .