Proeven

Ik ben weer druk bezig met koken.
Als men het lekker vind is een van de grootste compliment .
Van mijn 20 tot 26 was ik kok.
Dat was helemaal verdwenen , ook was de smaak weg die is gelukkig teruggekomen .
Ook met afasie maakt verschillende dingen tegelijk doen verdomd moeilijk.
Ik weet de tijd (een biefstuk) ook niet meer, moet het er puur van hebben nu is het klaar.
En met 1 hand maakt het ook veel moeilijker.

Diner

Ik heb al verschillende diners gegeven.
Dat heb ik echt nodig om mijn kennis te vergroten .
Een voor,hoofd en nagerecht , hoe ga ik dat plannen.
Wat ga ik maken, wat vroeger heel simpel was is nu een stuk moeilijker.
Ik heb 20 September weer een diner en zit constant te denken wat ga ik maken.

Boodschappen 

Ik heb wel weer mijn rijbewijs gehaald maar geen auto.
Steeds moet ik aan mijn moeder vragen “ kun je boodschappen met me doen “
Mijn trike is onderweg en dan word het een stuk handiger.
Wat ik nu wel nodig heb is een boodschappen lijst , en goed b.v Albert cuyp, slager, kaasboer .
Als ik alle boodschappen door elkaar schrijf dan weet ik het niet.

Belangrijk

Nu komen we aan op het belangrijkste.
Proef je eten, is het op smaak, Zoet, zout,bitter,zuur , is het scherp , pittig.
Zo belangrijk in het eten .
Heel vaak is het mij voorgekomen dat ik een flauwe hap had, ik ging uit eten en eigenlijk viel het tegen.
Ik ging ook heel weinig uit eten.
Een paar keer per jaar ging ik wel eten in een sterenzaak.
Maar ga eens proeven van je eten, je kookt en hoe smaakt , moet er nog iets meer in?
Dat vind ik een van de belangrijkste dingen van koken.