Afasie

Ik merk dat de mensen geen idee hebben wat afasie is .
Hun wereld is verbonden in regels.
En laat mij met mijn afasie nou compleet andere hebben , of ik begrijp ze niet .
Ook mijn rechtzijdig verlamming is moeilijk.
Twee weken geleden stapte ik in de de bus , mijn ov kaart sprong op rood.
He , nog een keer proberen , nee hij blijft op rood.
Uit de bus terug naar huis mijn broertje whatsapp sturen.
Het is betaald ik stuur wel een mail .
Ik had ook nog een nummer van ov gevonden maar ja bellen met afasie?
Toch gedaan , verteld datik afasie heb en uitgelegd wat dat was.
Netjes geholpen , een betaling was binnen maar er is er nog een.
Ga dat maar uitleggen , ja is betaald zei mijn broer , ja maar ( geloof ik )
Ok ik weer een paar dagen later de bus in, en, nog niet.
En daar gaat mijn frustratie , ik wil het zelf doen maar mijn uitleg word niet compleet begrepen.
Maar weer overleg gehad en het is betaald.
Volgende dag naar afasie les, en , grrrrrrrr nog niet.
Ik naar huis en bellen met ov, ja alles is betaald u moet naar een station daar kunt u inloggen.
Ik naar station rai , hulp gevraagd en een meneer en een tramchaffeur liepen mee.
En, werkt nog niet.
De tramchaffeur zei ik kom wel met je mee naar station Zuid.
Dank je wel, dank u, ik begon steeds gefrustreerder te raken .
Er zat iemand van ov en ik uitleggen wat ik kwam doen .
Ja zegt zij het is betaald maar duurt 5 dagen u krijgt een telefoon .
De meneer van de tram kwam met me mee naar RAI hij werken en terug.
Maar ik had geen geldige ov dus lopen met mijn rechtzijdig verlamming .
Ik was helemaal kapot toen ik thuis was en vandaag heb is nog spierpijn .
Boos, gefrustreerd , moe.
Met die stomme afasie en rechtzijdig verlamming .
Ik had hier ook een stukje in Facebook gezet.
Maar ik kreeg eigenlijk complimenten dat ik het zo goed had gedaan.
En die gedachte zat niet in mij, ik kan beter niet naar mijn boosheid kijken maar wat ik allemaal goed heb gedaan .
En dat is zeker voor mij een leerschool luister naar de goeie dingen die je gedaan hebt.